30 december 2013

Kommentar till Adam Perssons Essä!!



Bra skriven essä, då jag tycker om att du har med många och varierade källor, som gör att man får en större trovärdighet av essän, man flyter på i texten, fina indelade stycken.

Inledning

Men det jag lägger märke till när man läser inledningen att du skriver att du: I denna essä kommer jag alltså att undersöka och diskutera - men jag hittar ingen diskussion i din text, vilket jag tycker hade vart bra om du har med. Frågeställning är inte heller tydlig i texten, kanske du kan lägga in den under inledningen med någon fet stil ett exempel kan vara Hur man marknadsför sig med sociala nätverk? med fokus på Linkedin.

Undersökningen

Under sociala nätverk skriver du: Sociala medier kan skiljas från massmedier genom att de bygger på ett innehåll som produceras av dem som använder dem (förstår inte riktigt vad du menar, kanske en annan formulering som ger en bättre förklaring).

Det som jag lägger märke till är att du har använt dig mycket av vad Schaffer (2013) skriver på delen med marknadsföring via LinkedIn, det du hade kunnat göra för att förstärka det Schaffer skriver är att hämta in fler källor i dessa stycken. Som ett exempel när jag sökte lite på Google fick jag fram en källa som kan hjälpa dig, där Thorberg (2013) ger fem tips på hur man marknadsför sig. En annan källa du kan titta på är en artikel som är skriven av Hammarberg (2013), där hon skriver om hur företag lyckas med att marknadsföra sig på LinkedIN.

Tycker du gör en bra jämförelse, men ett stycke som du tagit från examensarbetet ”Marknadsföring via Instagram ”, där har du med citat tecken, vilket gör mig lite fundersam, är det ett citat eller en text du skrivit från den artikel. Om det är ett citat gör det mer synligt genom att skriva den i kursiv eller centrera den, hade varit enklare att förstå. 

Diskussion
Fattas i din essä som jag nämnt innan, här kan du liksom skapa en diskussion om det du har kommit fram till och lyfta upp egna tankar och synpunkter om till exempel kommer att se ut längre fram med marknadsförningen på Linkedin, eller hur du anser att utvecklingen kommer att se ut. 

Slutsats och Källor

I slutsatsen hade jag gärna velat läsa om dina egna åsikter om du håller med det som skrivs eller inte och gärna lite om vad du vill bidra med din essä. I källförteckningen så har du missat att skiva källorna från bokstaven A - Ö(kolla på källförteckningen som finns nedan), vilket du bör fixa. Tycker även du ska jobba mer med din frågeställning för att efter ha läst inledning känner jag inte att du har svarat helt på det du skulle få fram. Men i övrigt så hittar jag inget annat, det syns att du har arbetat igenom texten och använder bra underrubrik, och att du använder källor på ett korrekt sätt i texten, men som jag nämnt förut så har du missat att skriva dem i rätt ordning i källförteckningen.  Bra Jobbat!

Källförteckning

Hammarberg Susanne (2013). Så lyckas företaget på Linkedin. [Elektronisk] Tillgänglig: http://internetworld.idg.se/2.1006/1.435985

Thorberg Annica (2013). 5 hemlisar hur du via LinkedIn hittar nya uppdrag. [Elektronisk] Tillgänglig: http://www.driva-eget.se/5-hemlisar-hur-du-via-linkedin-hittar-nya-uppdrag-9165470

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar